Ett liv är ett liv

Ang. Läkaren som är åtalad för dråp och att barnet antagligen ändå hade dött,
om inte annat haft allvarliga hjärnskador.
Visst ser hon ut att ha ett bra liv, eller vad tycker ni?

Jag som inte ens kan tänka mig att genomgå en abort
kan överhuvudtaget inte sätta mig in i att inte göra allt för att ett barn,
som uppenbarligen inte lider,
skall kunna överleva.
Sätt in respirator, extra assistenter, bygg om, gör vad fan ni vill bara ni käpmar för allas rätt till ett liv.

Och jag har alltid tyckt att är man tillräckligt vuxen för att strunta i att skydda sig när man har sex,
så är man tillräckligt vuxen för att ha barn.
Själv använde jag både kondom och p-piller när jag var yngre.
Varför?
För jag ville inte ha barn och skulle inte kunna tänka mig att ta bort det om jag nu skulle bli gravid.

(Sen hur bra mina åsikter rimmar med att jag tycker att abort är näst intill en mänsklig rättihet vet jag inte.
Men jag hävdar att möjligheten skall finnas men att man inte skall behöva använda det)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0