Nyår

Till tonerna av Regina Spektor
kom jag på att det kanske finns någon där ute som faktiskt bryr sig om vad jag gjorde på nyår.
(okej, jag har inget bättre att göra)

Födelsedagsbarnet och en av mina närmsta vänner rymde till Stockholm,
så att fira nyår som vanligt var inte att tänka på.
Man kan inte bara bryta traditioner sådär!
Så ursprungsplanen var
(vi vet ju alla att såna aldrig håller)
att jag och Michaela skulle jobba till 20.00
(den delen höll ganska bra)
och att vi sen skulle åka hem til mig där Andreas skulle vänta.
Vi tänkte laga middag, äta chips, dricka lite och spela Mario Cart.
Allt i pyjamas.

Men någonstans där i mitten visade det sig att Andreas och Michaelas
gamla klasskompisar hade tråkigt och tyckte att det var en bra idé att komma hem till mig.
Mystemat fortsatte, men utan pyjamas och Mario Cart
och jag var väl egentligen lite för trött för det hela.
Vi var sju pers som skålade och pratade in det nya året
och det kändes okej,
även om ursprungsplanen inte höll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0