Mobilen nya mamman?

Jag om min syster hade en liten dispyt om att röka eller att inte röka,
då jag i stort sett hade tagit henne på bar gärning.

Ja, jag minns hur det var att vara femton och ja, jag minns vad jag själv gjorde.
Man skall inte köra pansarvagn i glashus, tänkte jag och bestämde mig snabbt för att lämna övriga vuxna utanför.
Alltså. Jag är inte ute för att sätta dit någon, bara ställa henne mot väggen lite och få henne att tänka till lite.

Vi diskuterade lite fram och tillbaka och hon lyckades snurra in sig själv i värsta harangen innan hon till sist erkände:
- Ja, jag har ett paket men jag röker bara ibland.
- ....
- Om jag dricker eller så. Inte annars. Jag svär på min mobil att jag inte röker varje dag.

Hon svär på sin mobil, då förstår ni ju själva att det är allvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0