Decemberfantasi

Jag insåg för en stund sen att jag är ganska bra ibland.
På fullaste allvar har vi börjat planera Prag i maj,
när min lägenhet står utan gardiner
och den andra inte ens har hunnit flytta in i en lägenhet än.
Men det kommer mina vänner.

Först blir det julklappar, sen Prag och sen kanske gardiner.
(Och någon stans ska vi hinna med en till flytt hemifrån)
Eller så struntar jag bara i det och lever lite mer som jag vill.

I januari kommer jag att vara rik,
men vi vet alla att det bara kommer att vara någon vecka.

I morgon har jag en läskig och skrämmande läkarbesök framför mig,
som har hållt mig sömnlös många nätter.
Jag vill inte riktigt, men inser väl att jag måste.
Är bara så rädd för vad jag skall få veta, vad de ska säga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0