I morgon blir en dålig dag

Två killar sitter häktade,
en har erkänt,
en är minderårig.
Vill jag ha målsägandebiträde i en rättegång?

De har hittat en hel drös med mobiler,
Stödcentrum för unga brottsoffer har kontaktat mig
och poliskonstapel Mats skall ringa igen nästa vecka.
Vill jag ens vara med i en rättegång?

Mats sa att man skulle försöka ordna så att de
åtalade inte är i rättssalen när vi lämnar våra redogörelser.
Det var ju snällt.
Men deras kusiner, bröder, farmödrar och min sömn då?

Två killar sitter häktade,
misstänkta för fem rån
och jag är målsägande.
Måste jag verkligen förstöra killarnas liv bara för att de förstörde mitt?


Kommentarer
Postat av: Sofie

Hmmm... svårt beslut du har framför dig tjejen... fint av dig att ens tänka på dem.

2007-10-26 @ 21:40:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0