Saker jag stör mig på

  • Idiotiska jävla människor (oftast feta män, förlåt men så är det) som tror att bara för att jag råkar vara brud inte kan mitt jobb. Okej, Jag byter inte lampor på era bilar. Men det gör inte mina kollegor heller. Och de är män. Allihopa. jag VET vilken jävla olja ni ska ha och jag kan hjälpa er att välja ut rätt lampjävel. Jag VET hur man fyller på spolarvätska och framför allt vet jag var tampongerna står. Nästa gång någon idiot kommer och tittar över mig på någon av mina kollegor kommer jag att skrika. HÖGT.
  • Människor (också här är det oftast feta män) som är så lata att de inte orkar gå från dieselpumpen till butiken utan tar bilen och ställer den mitt i vägen. Helst skall det vara en jättebamsing till Jeep. (Penisförlängare? Yes)
  • Människor som inte tror på mitt omdöme och utrycker saker som "men lilla gumman då". Jag vet vad jag vill. Jag gör vad jag vill. Jag ser till att få det jag vill ha. Och jag blir väldigt irriterad på folk som skall komma och ta en massa energi från mig som jag kan lägga på annat.
  • Tanter (jag är övertygad om att det är just tanter, helt säker) som sätter upp lappar i trappuppgången om att folk skall sluta gå i sina lägenheter och i trappan (HUR SKA MAN TA SIG UPP OCH NER UNDRAR JAG?) med högklackade skor, om att folk skall sluta röka utanför entrén och om att ALLA faktiskt borde hjälpa till att plantera blommor, det är faktiskt ALLAS ansvar.
  • Människor som går på bussen innan andra människor hinner gå av.

Kommentarer
Postat av: staffan

Tess, jag är på din sida mot förtrycket av unga människor inom serviceyrket. Vi kan. Vi vill och fan vad mkt bättre vi är än kunderna! De borde fan dö, eller betala och sen dö.

2009-05-28 @ 16:09:55
URL: http://staffanjohansson.tumblr.com
Postat av: Therese

Staffan: Du har så rätt. Jag förstår inte hur människor frivilligt kan välja att jobba hela sina liv inom serviceyrket.



Dö var ordet. Ge mig min lön och sen pys och pys tyst.

2009-05-28 @ 19:11:28
URL: http://tussilagos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0