Inre monolog

Jag har tråkigt.
Riktigt jäkla jättetråkigt.

Så tråkigt att jag har fixat det trådlösa nätverkat,
gjort en fantasilös middag, tvingat i mig tidigare nämnda middag
(när jag nu har så mycket tid borde jag också ha en massa inspirerande matvaror hemma, men icke),
städat en byrålåda, pratat med Michaela fyra gånger,
satt in kort i album...

För övrigt är jag väldigt irriterad på månniskor som skall komma med pekpinnar,
konstiga antydningar och kassa råd.
Vi är helt underbara och vet vad vi pysslar med.
Livet handlar om aktiva val och vi väljer med omtanke.
Det är dags för vissa att växa upp och börja ta hand om sig själv.
Mamma och pappa kommer inte hålla er i handen och fatta alla era beslut i resten av livet.

Det är inte så att jag har valt att plugga.
Inte? Någon tvingade dig att söka in på universitetet antar jag?
Sluta gnäll.

Jag vill ha ett glas vin (på en tisdag?! ve och fasa!),
men med tanke på att jag börjar kl 6 imorgon så är det ganska uteslutet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0