Kom änglar

Klockan 20.30 i lördags släckte vi ner
(som alla andra hoppas jag?)
och fortsatte festandet till en miljon värmeljus
och när klockan slog 21.30 tyckte vi att det var så mysigt så vi struntade i att tända.

Det var finbesök från både Halmstad och Lund,
min pojkvän envisades med att vara dj
(Aqua, Nordman, Toto, Broder Daniel)
och jag tror att vi använde alla mina glas, alla kategorier.

Vi bröt mot trenden och missade inte bussen,
jag kände mig lite som en lågstadiefröken som pekade, viftade och skrek.
Vi mötte min kusin på Markland
(vi bor på samma gård och ser aldrig varandra, men där var vi samtidigt minsann)
och även om vi tappade några stycken var vi ett tappert gäng på tolv personer som tog oss in på Haket.

Väl där dansade vi till konstig göteborgsk musik,
men oj vad vi dansade och oj vad vi inte brydde oss om musiken.

Några timmar senare visade det sig att stället stängde
och klockan hoppade en timma utan att vi riktigt hängde med.
Klockan var två, blev helt plötsligt tre och vi var hemma halv fem.
Det måste ha varit mer än en timma som försvann där.

En väldigt trevlig kväll helt enkelt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0