En tätort på en slätt

En blandad skara människor med blandade känslor och åsikter.
En trevlig kväll med tårta, jordgubbsdrinkar och konstig musik.
Röda Sten för första gången och gärna tillbaka dit igen.
Dans till låtar man kan sjunga med i,
vin på en uteservering i sommarregnet.
Vi var inte klara vid stägningsdags utan började bestiga ett berg på jakt efter en svartklubb
som mest var dyr öl, mysigt sällskap och fin utsikt
med trevlig musik och matdoft i bakgrunden.
Jag bangar inte.

Efter att ha insett att vi inte skulle kunna ta oss ner för berget igen
(och det gick inga bussar till någon av oss)
bestämdes det att vi skulle gå hem till mig.
Genom en skog jag inte visste fanns
och sen vägvisning av en man som lagade taket på sin kolonilott.
Klockan fem på morgonen, fullt normalt.

Lite problem med riktningarna
(sa han att vi skulle svänga höger eller vänster?
VÄNSTER!
HÖGER!)
men vad gör det när man hoppsar ner för en backe
och känner lyckan i ansiktet?
Till slut ett ställe vi kände igen, Kungssten.

En timmas promenad avslutades med en stulen DN och tacos i min soffa
och idag skall vi sätta upp tält och ha vännermarathon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0