Pennan glöder...

Visst är det finnurligt hur mycket man bloggar när man egentligen borde plugga?
Det verkar vara ett återkommande symtom hos alla oss studenter.
Det blev en lång och mysig vinterpromenad i fina Högsbo och paketet blev uthämtat.
När jag öppnade kartongen (lite likt ett barn på julafton, trots att jag redan visste vad innehållet var)
fick jag en smärre hjärtattack....
En utav mina kurböcker hade ett tyskt omslag!
Titeln var på spanska, men med en massa citat och sammanfattningen på tyska.
Jag som hade problem med att hitta just den boken t
rodde självklart att jag hade lyckats klicka hem en tysk upplaga.
Hade sannerligen varit typiskt mig!
Tack och lov visade det sig att innehållet trots allt var på spanska
(men med tyska kommentarer och förklaringar).

Jag har läst ett utav kompendierna hur som helst
och tekniskt sett har jag ändå fram till måndag på mig att läsa klart det andra.
Sen att det inte finns någon som helst tid pratar vi tyst om.

Det verkar som om min kära syster blev kvar längre än planerat i stallet,
så nu tänker jag börja med maten utan henne.
Är jättehungrig nu ju!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0