Läkare utan gränser eller choklad?

Jag stöder sedan en tid tillbaka Läkare utan gränser,
genom att varje månad skänka femtio kronor.
Det är en av de organisationer som ligger mig varmast om hjärtat
och när en nisse på stan haffade tag i mig och pratade om projekt
över hela världen var jag inte sen att skriva upp mig som månadsgivare.

Femtio kronor kan de allra flesta avvara
och när jag varje månad ser LKU i bankutdraget blir jag alldeles varm i hjärtat.
Just i denna stund funderar jag faktiskt på att höja summan till sjuttiofem kronor.
Jag menar, vad gör tjugofem kronor egentligen?
Det är en chokladkaka mindre i månaden,
det kanske man kan leva med?

Nu skall jag äta lite majs och sen ta en lång promenad innan jag återgår till
"Breve guía para el análisis de un texto multimodal"
och inte att förglömma "Comentario textual fílmico".
Nu skall jag tydligen lära mig hur jag skall läsa och se på filmer med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0