Mitt andra land

Nu lyssnar jag på en galet sprudlande Miss Li,
sorterar kort från Marocko
och i samma veva drömmer mig tillbaka till ett soligt Spanien 2007.
En tågresa Barcelona-Valencia-Madrid med Sofia
och korten skvallrar om att vi hade otroligt roligt.

Jag vet inte om mitt spanska hjärta klarar sig utan sitt andra hemland,
men i år verkar det inte bli någon resa just till dit...
Enligt mina album har jag varit i olika delar av det landet 4 gånger sedan sommaren 2006.
Juli-augusti 06 var det Valencia med allt vad det innebar:
Jaap, fotboll, upptäcka den spanska kulturen.
Januari 07 tröttnade jag och Fanny på all plugghets
och rymde till Madrid några underbara dagar.
Sedan tågresan under tio dagar med Fia då
och som vi alla minns min "lilla semester" i Alicante nu senast.

Jag har dock andra planer för detta år,
men än så länge är de hemlighetsstämplade.

Kommentarer
Postat av: LillSister <3

Jag tycker att vi ska rymma till Spanien efter jag har gått färdigt gymnasiet :) Alltså om typ 3 år :P Puss Sandra.

2009-02-13 @ 13:03:11
Postat av: Therese

Sandra: Tjuvläser du min blogg? :P Vi får helt enkelt göra det.

2009-02-13 @ 13:05:19
URL: http://tussilagos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0