Kvar i nått jag lämnat

Göteborg är för litet och jag känner dess gator för väl.
Fast när jag tänker efter är världen också för liten.
Jag glömde att berätta en omständighet kring mitt möte med Nadia...
Följande dialog utspelade sig:

N: Jag hörde att du var i New York?
T: Jaaa.. Men hur visste du det?
N: Emmy sa det.
T: Känner du henne??!
N: Jaa, vi går i samma klass och är jättebra vänner. Jag fick se hennes bilder från New York och så var du där.

Nu kanske ni undrar vem denna Emmy är?
Jag tror att jag berättade historien bakom henne, men den är så extrem att jag tar det igen.
När jag var i Alicante gick det en tjej från Göteborg, Caroline, på samma skola.
Under någon av alla veckor var två av hennes vänner (också från Gbg) nere och hälsade på, Emmy var en utav dem.
Vi var ute och åt med dem någon gång men det var inte mycket mer än det.
Vi har aldrig träffats innan och inte efter heller.
I november åkte jag till NYC för att hälsa på Michaela som läste en språkkurs där.
Någon dag bestämdes det att vi skulle ut och äta med hennes klass och vem visar sig inte gå i den om inte Emmy?
Vi bara stod och tittade på varandra och förvirringen var total.
Du? Här? I New York? Hur stora är oddsen?

Alltså: Vi är båda från Göteborg, äter middag ihop en gång i Alicante,
åker till andra sidan jorden och äter middag ihop igen.
Och hon går i min gamla väns klass.
Fullt rimligt, eller hur?

Igår var jag och tränade med en tjej i min klass.
Efter träningen kommer det fram en annan tjej till mig.
En tjej som jag läste en månad spanska med på GU för ett år sedan.
Vi hade inte träffats sen dess, men nu stod hon alltså där.
På Friskis & Svettis.
Också fullt rimligt.

Sen att en gammal bekant från gymnasiet ramlade in på min lektion skall vi inte prata om va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0