Borttappad motivation

Elva sidor mikroskopisk text i ämnet Qué es la literatura?
(Vad är litteraturen?)
och jag undrar var min motivation har tagit vägen.

En text som börjar i stil med (fritt översatt):
En litterär text är en konstnärlig kreation uttryckt i en form av skrivna bokstäver och ord
eller i form av ljud och ord uttalade med hög röst
och fortsätter med att definiera romaner, poesi, noveller och sedan avsluta med att förklara olika genrer,
känns inte riktigt som något jag vill tillbringa min söndagskväll med att läsa.

Lite spänd är jag dock inför föreläsningen imorgon som skall vara baserad på texten.
Skall vi diskutera vad litteratur är?
Hur man skiljer på dikter och noveller?

(HAHAHA. Jag lyssnar på Thåström i Spotify och nu spelades det upp en massa barnlåtar.
Någon Jerry Thåström har tydligen spelat in låtar till Barnkammarboken.
Snacka om chocken att gå från att lyssna på Alla har fel 
till  något käckt som heter Trollkarlen som handlar om någon som äter upp sin hatt för att han har fått fnatt...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0