9.2

För en gångs skull var det inte jag som vaknade med ett ryck
till ljudet av klockan.
Den ringde dovt i bakgrunden,
men vaknade riktigt gjorde jag när min man överröste hela mig med kyssar.
Jag slog upp ögonen med riktig lycka på läpparna
och dagen har fortsatt lika bra.

Jag ska få nya ögon hos optikern på fredag,
en knallblå gardnin är köpt
(till lägenheten jag kanske lämnar tillfälligt till hösten),
och jag har varit och pussat på min underbara lilla mormor.

Om någon timme kommer min systerson Oliver hit,
han skall stanna till imorgon eftermiddag.
Jag tänker potatisgratäng med kyckling,
grönsaksdipp och någon mysig film idag
och piratvandring på Sjöfartsmuseet, ev bio och en massa bus imorgon.
Barn är nog det bästa som finns!

Idag sa min mormor att hon tror att jag redan har bestämt mig om Malmö,
att det hörs i min röst och syns i mina ögon.
"Åk iväg ett år. Det är inte lång tid och inte långt med tåget. Bara du kommer hem igen."
Min mormor är ganska bra som sagt.

Jag har läst trettio sidor i min kursbok idag
och jag känner att jag har koll på läget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0