Vikarie

Dagens upplevelser får mig nästan att undra om jag lever eller inte.
En mamma som tänder taklampan en halvtimme innan min klocka ringer,
när jag har sovit sammanlagt fyra timmar.

Med min gamla bambamat i tydligt minne tvingar jag i mig en mastodontfrukost,
hur jag orkade ställa mig och koka gröt är det fortfarande ingen som vet.

Efter att ha snurrat runt en stund hittar jag tillslut

och inser att mina tappra försök att komma en stund innan utsatt tid,
inte gjorde någon nytta.
Allt som hände var att jag fick stå ute i duggregnet med en massa högstadieelever.
På något sätt kändes det normalt, men ändå främmande.

Det visade sig att klassen jag skulle hjälpa till i skulle ha det gamla kära ämnet EA,
så jag blev mest en allt-i-allo.
Jag fick förklara ord som spektakulär och hjälpa till att stava till känslig.
Sedan diskuterades det varför man inte bara kunde kopiera
och klistra in en text från Wikipedia i arbetet om Islands varma källor.
Vi försökte göra klart att Stavanger inte ligger i Danmark och sen skulle det räknas på danska.

På det stora hela var det trevligt och jag ser fram emot att jobba där snart igen.

För övrigt så flyttar jag på onsdag och budgeten verkar hålla en så länge.
Första hyran är betald, pengar är insatta på mat- och sparkonton
och i dag skall jag få ladda på min mobil.
Seger.

Och jag skall få tapetserat om i båda sovrummen, storarummet och köket.
(!!)

Och förresten, jag mindes exakt rät om bambamaten.
Cowboysare soppa.
På fullaste allvar.
Cowboysare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0