Girlnight

Färsk pasta med kall ört- och paprikasås,
en halv flaska vitt,
en halv flaska rött,
den nya Sex and the city-filmen,
en massa ljus, filtar och kuddar
och allt detta ackompanjerat av Sofia.
Det kan inte bli fel.

Nu är ljusen utblåsta och jag sitter ensam här med en filt runt mig,
i min egna lägenhet.

Flytten gick otroligt bra, många vänliga själar som bar och slet.
Själv åkte jag mest fram och tillbaka mellan olika förråd,
pekade och beordrade.
Men det var inte utan att man vaknade upp med träningsvärk i går.
Tre trappor utan hiss är inte att leka med.

Det mesta är på plats,
däremot kan jag inte få upp några hyllor eller vägglampor innan det har blivit omtapetserat.
Så just nu har jag inte så mycket belysning, men det går fint ändå.
Dessutom är extrarummet fullproppat med kartonger,
resväskor, ryggsäckar, dörrar och annat som skall ner i källaren.
Källaren som jag inte hittar/kommer in i.
Jag har testat alla möjliga (och omöjliga) dörrar utan någon framgång!

I morgon (eller tekniskt sett senare i dag) skall jag på kalas för min bror som fyller två år.
Jag har köpt en leksakskaffekokare och ett sett med en massa matvaror i plast.
Han älskar verkligen att hålla på med kökssaker.
Han står jämt i sitt lilla kök och ska bjuda på kaffe.
Jag valde mellan Byggare Bob-leksaker och köksredskap,
tror att det slutgiltiga valet uppskattas mest.
Efter kalaset blir det till att jobba.. 16-24. Segt pass.

På söndag skall jag eventuellt ta med Oliver på chokladfestival på Stadsmuseet.
Nu har jag som sagt Internet, så ni lär få uppdateringar.

För övrigt får jag mail från Italien, på spanska och jag känner att jag är lite på fel plats.
Allting är rätt, men platsen är helt enkelt fel.
Men om mindre än en vecka åker jag till New York.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0