En dag...

En dag skall jag gå upp i tid,
ha planer för mitt liv
och faktiskt sätta i gång med dagen direkt.

En dag skall jag sluta flumma i väg i långa tankebanor
om vilken färg som blir bäst på skrivbordet
och hur var det egentligen man böjer tener i imperfekt av konjuktiv?

En dag skall jag sluta var så impulsiv som bara jag kan vara,
jag ska följa strukturer,
allting skall vara genomtänkt och jag skall inte prata utan att tänka först.

En dag skall jag faktiskt lyssna på vad folk säger
och sluta ignonera mobilens irriterande ringsingnaler när jag inte vill bli störd.
Jag ska sluta söka jobb som jag ändå inte kan få och nöja mig med det jag redan har.

En dag skall jag sluta välja fristående kurser bara för att de verkar intressanta
och istället välja dem för att jag faktiskt behöver dem.
Jag ska sluta bli upprörd över artiklar som är felskrivna
och över att världen är så brutalt orättvis.

En dag skall jag kunna läsa både födelse- och dödsannonser utan en klump i halsen.
Jag skall kunna lyssna på all musik utan att gråta
och jag skall börja gilla katter.

Det är sån jag skall vara,
men inte så jag tänker eller vill vara.

När jag tänker på saken hoppar jag nog över den dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0