Mitt inte så glamoröra liv

Strax skall jag ge mig på den otroligt glamorösa uppgiften
att gå ner till tvättstugan och tvätta sju ton tvätt.
Innan dess måste jag ta mig ut ur Andreas rum och åka hem till mig.

Varför jag sover hos Andreas när jag ska tvätta nästa dag?
Jo, det skall jag berätta.

Under tiden som jag var i New York så skulle min lägenhet få en rejäl ansiktslyftning.
En matta skulle bytas, jag skulle få nya tapeter i nästan alla rum
och köks- och garderobsdörrar skulle lackas.

När jag, efter att ha rest i sammanlagt tretton timmar,
ramlade in i lägenheten igår visade det sig att allt inte var klart.
Tydligen hade det dragit ut på tiden så tidsramen hade spruckit rätt rejält.
Så mycket för att jag blev lovad att allt skulle vara klart i tid...

Nu väntar jag på att storarummet och extrarummet skall bli tapetserat innan jag får flytta in igen.
Vad som är ännu mer underbart är att de inte har tänkt på att täcka för köksskåpen efter att de hade tagit ner luckorna.
De har alltså spacklat, slipat och tapetserat utan att skydda mitt porslin.
Det resulterar i att jag har ett tjockt lager slipdamm på allting i hela köket.
Tallrikar, bestick, finservis, konserver, torrvaror.. Ja, på ALLT.
Gladheten sprudlar.

Utöver allt detta så har de glömt att ta med sig garderobsdörrarna, så nu måste jag ringa och gnälla.
Men först skall jag alltså tvätta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0