En timme

Det var så lång tid det tog att röja undan i extrarummet.
Nu kan man utan problem komma fram till skrivbordet
(det andra i lägenheten)
och det känns på något vis som om jag är ett steg närmare vad jag ska vara.
Äntligen har jag ett ställe där jag kan samla alla anteckningar,
alla tankar och alla utrop.
Dessutom är mina högtalare inkopplade nu,
vilket betyder att jag kan lyssna på min musik på rätt sätt.

I min lägenhet har jag en läshörna,
ett pärlbord, en överfullbokhylla och ett skrivbord.
Nu mina vänner är jag på väg.
Jag känner hur kreativiteten ligger och gosar till sig inne i min hjärna.

Vad jag önskar mig i julklapp?
Pärlor, böcker, filmer, en till bokhylla och fina anteckningsblock.
Toppa sedan det med en ny korsett (lycka till), lite inredningsdetaljer,
ett par köksstolar och en kokbok så har ni mig i ett nötskal.
Eller nötkräm.

Vilket rum skall jag ge mig på nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0