Att skapa ett rum för sig själv

Sedan i fredags har det varit jobb, jobb, lite mera jobb och  en massa ostyriga tankar.
Precis när jag trodde att molnen började skingra sig kom nya frågor upp.
Är det inte alltid så?

Jag hade (har!) bestämt mig för att komma loss ur en utav mina onda spiraler.
(Ni vet: hej jag får dåligt samvete så fort jag faktiskt gör något som gynnar mig själv,
så fort som jag tillåter mig att bara vara ensam eller inte alls göra som jag blir tillsagd,
följa min egen röst helt enkelt. Galet svenskt beteende med andra ord.)

När jag hade tagt de första stapplande stegen och sagt ifrån något rejält till ett stort irritationsmoment,
bad en av de bästa om att jag skulle lösa en sak.
Så satt jag där igen.
Rädd för att såra de som jag bryr mig om.

Jag är sån som oftast säger ja innan jag riktigt hinner känna efter själv,
det är det som jag vill ändra lite på.
Men hur som så finns det alltid saker som man måste ta tag i,
ställa upp och hjälpa till med.

Vad konstig, detta inlägg skulle egentligen handla om att jag ska röja upp i extrarummet idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0