Ett halvt 2007

Nu kommer den, sammanfattningen.

Januari
Samma dag som jag fick min pappa att gråta av stolthet genom att klara körkortet rymde jag och Fanny till Madrid. För att återuppstå lite grand. Det var fyra dagar av promenader, romflaskor för 2.90 euro och shopping. Precis vad vi behövde. Januari var också månaden då jag och Andreas blev tillsammans och då jag fick mitt första jobb som jag uppskattade.

Februari
Nu var det dags att bli moster, igen. Det var söndagsfyllor och skolångesten började komma krypande på allvar. För att överleva blev det en hel del promenader med Sofia, vi planerade studenter och baler. Det var filmmarathon och en hel del sällskapsspel.

Mars
Två av de bästa fyllde 18 år och det firades med utslängningar och snygghet som fick klockorna att stanna. Jag köpte min första riktiga korsett utan att själv betala ett öre. Det var månaden då jag upptäckte Navid och då våren kom på riktigt. Med fontänklättringar och allt vad det innebär. Det var påskfest med stulna hönor och rosa pyjamasbyxor.

April
Skolpaniken var ett faktum. Jag var gudmor på Liams dop, trots att jag sen länge gått ur kyrkan. Det var en valborgsmässoafton med kortege, moviemania och upplockning av en Michaela i stan.

Maj
Första majdemonstration, som vanligt och en massa kvällar på Röda rummet. Bal på Trädgår'n och student på Sticky. Två milstolpar i mitt liv. Jag äger numer en bit regnskog och jag fick det första smycket i mitt liv av en pojke.

Juni
Jag och Sofia drog nytta av den nyvunna friheten och åkte först till Tjörn och sen till Spanien. Vi hann med Barcelona, Valencia och Madrid. Det blev en hel del sol och festande, men också bläckfiskätning för första gången. Vi var på en spansk bordell utan att riktigt märka det. Utöver detta blev jag matförgiftad och vi misslyckades med att bokningen av två av tre hotell. Det var kvällsbad i Lilleby mes min syster och roadtrip till någonstans långt borta. Dessutom fick jag upp bekantskapen med en gammal vän på riktigt.

Juli
Födelsedag med en förundran över 19,5 centimeter. Vi återvände till Tjörn för att testa på livet utan rinnande vatten och toalett. Jag fick vännerboxen av två föräldrar som kunde slå två huvuden ihop för en gångs skull. Det var Arvikafestivalen med Spindelmannen och norrmän som drack lågkaloriöl. Jag drog på mig den sjunde halsflussen för i år och trodde att jag skulle dö en långsam död i min ensamma lägenhet. Jag och Michaela spelade Monopol och skålade in det nya halvåret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0