Två stenar mindre

Jag har varit lite dålig med uppdateringar det senaste,
det känns mest som om tiden har försvunnit likt sandkorn i en storm.
Eller något annat valfritt i samma klyschiga stil.

Jag har känt mig lite lagom omotiverad inför min kurs som jag läser här i Göteborg.
På något vis är det inte jättelätt att fokusera på tentor om fonologi och allmän grammatik
när jag vet att jag åker om lite drygt fyra veckor.
Jag vet inte om det är en helt normal mekanism som har satts i gång i min hjärna,
men mina tankar är lite för ofta flera hundra mil bort, i ett hel annat klassrum.
Med andra studenter och med tio minuters gångavstånd till havet.

I dag tog jag slutligen tag i det viktigaste inför resan.
Pass och boende.

Jag styrde stegen mot samma polisstation
som för några månader sen fick ansvara för en helt annan fråga.
Jag satt i samma väntrum, pratade med samma receptionist
och fick en skymt av polisen som hade hand om min anmälan.
Jag visades in i ett annat rum, blev tillsagd att inte le mot kameran
och fick besvara frågan om jag hade växt något de senaste fem åren.
Tydligen inte en ynka millimeter. Jag hade snarare krympt en hel centimeter.

När jag kom hem, efter att ha besökt världskulturmuseet och fikat med Michaela,
väntade ett mail på mig i min inkorg.
Det är nu helt säkert att vi har en lägenhet i alla fall för de första tre veckorna i Alicante.
Resterande nitton veckor för lösa sig på plats. Punkt slut.
Helt plötsligt är de lite lättare att andas.
Vi har någonstans att bo, vi blir inte rånade på kuppen
(2800 kr per person och månad är egentligen inte så mycket)
och passet är klart i nästa vecka.

Jag ska verkligen åka.
Ska jag?


Kommentarer
Postat av: Micke

Gah. Rena kapet! Heja.
Och klart att du ska! Äventyr lockar alltid.

2008-02-14 @ 18:05:36
URL: http://lagercrantz.blogspot.com
Postat av: Therese

Micke: om man jämför med England så tror jag nog att allting är rena kapet. ;)

2008-02-14 @ 18:42:15
URL: http://tussilagos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0