Gissa vad jag gör idag?

Jag är inte en sån som städar
"för det är ju så skönt när man är klar"
eller som konstant går och småplockar.
Snarare den totala motsatsen.
Jag gör allt för att undvika det,
utan att för den saken skulle låta hela lägenheten förfalla.

När jag inte längre har plats för fler par skor i hallen,
när skrivbordet är överfullt av skivor, lappar, nagellack,
böcker, äggklockor och annat utan egentlig plats,
när disken hotar att ramla ner på golvet
och när alla ljus är utbrända.
Då städar jag.

Och då jävlar är det ingen lightstädning vi snackar om.
Allt som oftast slutar de tmed att jag drar ut alla böcker
(och fastnar någon timme eller så i någon bok)
filmer och gud vet vad för att städa, städa, städa.

För om man städar ordentligt när man väl gör det så sipper man att städa så ofta.
Så nu är det Elin Sigvarsson och någon timmes hårt arbetande som gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0