December

December och genomförkyld,
december och en massa arbetstimmar,
december och fattigdom.
Allt är med andra ord som det brukar vara vid den här tiden på året.

Om en och en halv timma skall jag åka till jobbet,
men innan dess skall jag få i mig lite av lins-, potatis- och currygrytan
som står och gottar till sig på spisen.

I dag och i morgon jobbar jag 16-24,
vilket gör att man känner att hela dagen försvinner.
Men sedan är jag ledig i två hela dagar!
Då ska det träffas vänner, bakas och njutas en hel del mina vänner.
Och självklart försöka att bli frisk.

Jag har kommit fram till att om jag inte mår bättre på torsdag,
så får jag låna lite pengar av mina föräldrar så jag kan gå till läkaren.
Att vara förkyld i fyra veckor är inte okej
och om man toppar det med ögoninflammation så förstår ni ju själva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0