Utmanad

Jag känner mig utmanad, jävla Marcus.

1. Jag äter Polarbröd på ett mycket speciellt vis. Ni vet sådana Rågbröd eller vad de heter? Runda vita bröd med små luftbubblor på undersidan? Att äta dessa är en väldigt långdragen process för mig. Först måste man välja pålägg och smöra dem, självklart på den släta sidan. Efter denna lilla prövning är det som alla vet dags att börja äta. Men jag måste äta luftbubblorna först. Jag vänder alltså hela mackan uppochner och gnager sedan av luftbubblorna. Efter detta kan man äta resten. Lite lätt OCD kanske?

2. Jag älskar smycken. Jag har lådvis av dem. Alla mina örhängen hänger prydligt uppradade på ett snöre under min anslagstavla. Alla armband har jag i skålar och mina halsband hänger på tolv krokar i badrummet. Mina finare smycken har hedersplatser i smyckeskrinet.

3. Jag gör mina egna smycken, vilket kanske förklarar att jag har så mycket av dem. Mina pärlor, snören, tänger och annat jag använder i detta arbete är det enda som jag har en näst intill perfektionistisk ordning på.

4. Jag är sämst på att hålla i ordning. Jag kan städa mitt rum och lämna det skinande rent. Efter det behöver jag bara gå in i det igen och fem minuter senare ser det värre ut än vad det gjorde innan jag städade.

5. Innan jag och Andreas blev tillsammans hade jag inte sett en enda Bondfilm. Nu har jag hela samlingen och har i alla fall sett åtta stycken av dem.

6. Jag har haft en rosa kavaj som gjorde att folk lätt kände igen mig. På hockeymatcher och liknande...

7. Jag har sittstrejkat i Brunnsparken samma dag som jag kapade en spårvagn i Örgryte.

8. Jag har somnat på bussen innan jag skulle se en av de mest speciella konserterna i mitt liv, Winnerbäcks födelsedagskoncert i Linköping. Faktumet att jag somnade gjorde att jag missade att gå av i Lödöse och vaknade upp i Lilla Edet. Jag hade bytt telefonnummer och glömt berätta det för Michaela, vilket betydde att hon trodde att jag hade dött eller liknande. När jag väl kom tillbaka till Lödöse var klockan en halvtimma efter avsatt avgångstid. Men här slutade inte problemen. Strax innan Trollhättan fick vi bensinstopp och tvingades byta bil. Efter att ha kört hyfsat olagligt hela vägen till Linköping och varit hyfsat vilsna kom vi fram femton minuter för sent. Vi missade presenterna man skulle ha fått i ingången, men konserten var suverän!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0