Tillkännagivande

Anmälan till högskoleprovet är som sagt inskickad, nervöst värre.
Just i denna sekund gör jag faktiskt ett utav övningsproven som finns på nätet.
Lite småkrångligt ibland och vissa delar är som väntat krångligare än andra.
Något som är positivt är att jag bara gör provet "för skoj skull".
Öhm, jätteroligt. Verkligen.
I skrivande stund tror jag inte att jag behöver provet till något speciellt
och jag tvivlar starkt på att jag någon gång kommer få bättre resultat på provet än mina gymnasiebetyg.
Men hur som helst, det är bra att ha gjort.
Det skall ju dessutom bara bli lättare och lättare för varje gång.
Nåja.

Utöver detta har jag just anmält mig till Universitetsstudier även till hösten.
Franska Grundkurs 1.
Som planen ser ut just nu kommer jag bara läsa halva kursen nu och andra halvan till hösten.
Skall nog gå bra tror jag.
Kruxet är bara att jag snart är bättre i franska än i spanska
och det vill jag ju absolut inte!

Jag läste att man inte skall tänka eller säga meningar med måsten i.
Man skall ändra alla jag måste till jag vill.
Det skall göra en till en gladare, positivare och mindre stressad människa.
Alltså:
Nu vill jag gå och plugga franska.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0