Just precis nu

Jag hostar strax upp lungorna.
Varför skall jag, som inte ens röker, straffas?
Nu är det tom så illa att jag börjar ett inlägg med "jag"
och inte ens bryr mig om att jag använder ord som "så".

badade med ljus tända,
för att skrämma bort demonerna.
låg och stirrade upp i taket,
skuggorna smög sig uppför kakelväggen.
bildade små gubbar.
fyllde på med liter efter liter,
för att se om det fanns någon gräns.
sätta ytspänningen på prov.
blåste ut ljus efter ljus,
det blev för ljus, för mörkt.
tände dem alla igen.
tänkte på att livet ibland
är precis som det ska vara.

ibland är nu.

Kommentarer
Postat av: Marcus

Sedär, någon fick ordning på ditt rökande, så du slutade? Bra, bra. =P

2007-09-20 @ 00:19:24
URL: http://tolkat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0