Pillerburk

Jag tog mig igenom tentan,
mer eller mindre välbehållen.
Nu blir det till att vänta och se vad domen blir.

Om lite mer än en halvtimma skall jag till jobbet,
14-22 passet i dag.
Det brukar vara ganska lugnt, så min plan är att ta med
"Extremt högt och otroligt nära"
för att kanske äntligen få den utläst.

I morgon blir det ett besök hoc farbror (tant) doktor
för att påbörja utredningen om min mage.
På tiden, eller vad tycks?
Jag lär inte bli mycket klokare i morgon,
då detta besök bara skall ägnas till att utesluta saker som jag vet att jag inte har.
Det verkar som om det kommer ta ett bra tag innan jag får reda på vad jag verklige har eftersom man tydligen måste utesluta alla vanliga saker först.
Så det ska tas laktos- & glutenprov.
Sen ska det kollas magsår och magkatarr
för att slutligen, om jag har tur, få en remiss till Sahlgrenska.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0