Miljökostnad del 2

Haha, Västtrafik är för roliga.
På föregående blogginlägg hade jag fått en kommentar från Annika på Västtrafik.

"Hej hej!

Som en del av vår Förbättringskampanj försöker vi hålla koll på vad våra resenärer tycker om Västtrafik i helhet. Vid en sökning på google.se fann jag ditt blogginlägg och tänkte svara på det du skrivit.

Jag har undersökt kostnadshistoriken för Fritidsladdningen som du nämner, och vad jag kan finna så kostade den 400 kr fram till
31 oktober 1992. Kan det stämma med vad du minns? Som du nog förstår har den svenska kronans värde förändrats sedan dess, vilket har gjort att vi har varit tvungna att höja priserna för våra olika laddningar.

Vad det gäller påståendet om att vi är fascister kan jag enbart bestämt neka. Västtrafik är ett företag helt utan ideologiska åsikter.

Mvh,
Annika"

För det första är jag sjukt imponerad över att någon
från ovan nämnt företag faktiskt tog sig tid att svara på mitt lilla utspel.
Sedan känner jag det som min plikt att gå lite djupare på ämnet
som faktiskt bara var tänkt som en övergående irritation.
(Sedan hade min Svenssonssida visat sig och jag hade snällt betalat.

För planka.nu känns lite väl revolutionärt)

Att det kostade 400 kr fram till oktober 1992 kan stämma väldigt bra med mina minnesbilder
eftersom vi var fast i Göta då och min syster var elva år.
Alltså för att hon skulle kunna ta sig någonstans behövdes fritidskort.

Dessutom är det klart att kronans värde har förändrats sen dess,
men vad jag undrade var om det verkligen är motiverat att höja nämnt exempel med 15 kronor på ett år?
Jag må inte vara någon ekonom,
men jag misstänker att jag skulle ha märkt av
om kronan hade ändrats så markant i värde de senaste månaderna.

För övrigt kan jag nog inte rekommendera mer än att man skall se filmen
Tillsammans för att bättre förstå Michaelas kommentar med innehållet "JÄVLA FASCISTER".


Kommentarer
Postat av: michaela.

alltså.
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

2007-10-31 @ 10:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0