Lyckorus

Min svarta vas har blivit grå,
mina Bondfilmer står oöppnade i hyllan,
gårdagens kläder ligger i en organiserad hög över halva golvet
och jag har bara omaka par strumpor.
Jag må vara sämst på att städa.
MEN jag är tydligen inte sämst på franska!

För jag fick VG på tentan, fy fan vad jag är bra!

Det är okej om jag säger det va?
VG = nittio procent rätt.
Alltså, max tio procent fel.
Oh my.

Jag har inte fått se tentan än, fick resultatet via mail.
Jag försöker plugga lite inför högskoleprovet,
men jag kommer mig inte riktigt för det.
Jag börjar lite lätt undra varför jag anmälde mig,
det kommer inte hända att jag får bättre resultat där än mitt medel från slutbetyget.
Men, det är väl alltid kul att ha gjort det.
Eller nåt

Nu är det inte mycket att be för.
Bara att äta sin havregrynsgröt och se glad ut.
Pedagogen på lördag då.

Förresten funderar jag på gymnasielärare som framtida yrke.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0