Lukten av lik

I dag har jag ringt till Anticimex.
Tre gånger.
Det ligger en död hund (eller snarare råtta alt. mus men vem vill förstöra det gamla ordspråket?)
begraven på mitt jobb.
Och den luktar.
Antagligen är det en liten mus som har kilat in
mellan innertaket och yttertaket och sen bestämt sig för att spendera sin sista stund där.
Och vem kan klandra honom?
Det måste vara varje liten näbbmus dröm att dö i ångorna från en korvgrill.
Men som sagt, den luktar.

Tydligen uppkom lukten redan i går morse och ingen har orkat engagera sig i det hela.
Jag hann vara på jobbet i tre minuter innan jag smällde av.
Eftersom det är iskallt ute kan man, normalt sett, inte ha fönstret öppet,
men mina valmöjligheter var inte stora.
Påpälsad till tusen och med spysmak i munnen har jag kanske inte varit världens trevligaste på jobbet i dag.
Efter diverse löften från Anticimex så blev det slutgiltiga att de kommer i morgon.

Det var väl så dags,
jag är ledig fram tills den förste december så vad hjälper det mig i morgon?
Man får väl hoppas att någon har vett att uppskatta mitt slit med att få dit dem iaf.


Kommentarer
Postat av: Micke.

Gaah. TC, var är du när man behöver dig?

2007-11-25 @ 18:26:47
URL: http://lagercrantz.blogspot.com
Postat av: Therese

Micke: I Göteborg, du vet staden där du egentligen bor trots att du förnekar det. :P

2007-11-25 @ 20:31:14
URL: http://tussilagos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0