En students bekännelser

I stället för att hetsplugga
så är jag ganska bra på att göra annat.
Jag kan tacka ja till jobb,
(för tänk vad skönt med 500 kronor extra)
börja rensa mina garderober,
(för då kan man ju skänka bort lite kläder
till bättre behövande och oj vilken bra människa man är då)
laga diverse kulinariska läckerheterna
(för tänk vad glad min omgivning blir)
eller helt enkelt knåpa i hop ett blogginlägg
(för det finns faktiskt några stackare som följer mitt dagliga liv).

Helst av allt gör jag allt detta samtidigt,
med hemtelefonen vid ena örat och regelbunden smskontakt med mina vänner.
Plugga? Varför det?

Och ändå envisas jag med att välja just det som tänk huvudsysselsättning i min vardag.
Student? Jovisst vet la du.


Kommentarer
Postat av: Tirra

haha;)

2007-11-28 @ 09:32:52
URL: http://tirra.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0