En nostalgi tur och retur, tack

En konstig dag i en konstig värld.

Det har varit tretimmarsfika som fått mig att minnas
saker som jag hade glömt, som fått mig att sakna,
skratta och sätta i halsen.

Det har varit genomgång av nostalgilådan innehållande ett helt liv
och lite till.
Saker som jag minns men kanske vill glömma,
saker som jag inte förstår varför jag tänkte att jag ville minnas.
Varför sparade jag det?

Det finns en regel som hör till nostalgilådan.
Det jag en gång har lagt i där skall aldrig slängas.
Jag har valt att spara allt av någon speciell anledning,
som kändes bra just precis då.

Jag ville minnas.
Eller så ville jag inte minnas,
utan bara tvinga fram en reaktion hos mig själv.

Nostalgilådan är lite som livet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0