Uppsatsmatematik

Jaha. 8-12 sidor (självklart utan att framsida, abstrakt, innehållsförteckning, sammanfattning och källförteckning räknas med) och jag är redan uppe i 9,5 trots att jag har två didaktiska teorier, nästan hela analysen och hela diskussionen kvar. Det blir nog till att stryka en del. Attans, allt som jag har skrivit hittills är så bra!

(Jag tycker att det ligger något sorligt i att ta bort ord och stycken. Jag blir ledsen för meningarnas skull. De har precis sett dagens ljus, men lika obarmhärtigt blir de borttagna igen och chansen att de skall födas på nytt är väldigt liten. jag vet at tdet låter knäppt, men jag tänker så varje gång jag fixar i mina texter. Hej då, trevligt att träffas - men vi syns inte igen!)

Tur att jag fortfarande har nästan två veckor på mig innan det skall in. Jag är inte orolig inför att få ihop något bra, att skriva har aldrig varit min svaga sida. Det gäller bara att gallra ut det som inte är tillräckligt bra. Jag siktar på VG, allt annat kommer göra mig sur som ättika.

(Och ja, jag ÄR bra. Och ja, jag hatar jante)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0