Dag 14: dåliga vanor och laster

Den just nu uppenbara är att jag är expert på att smita ifrån tentapluggande. Jag har förvisso två dygn av tentaskrivande kvar, så är börjar inte läget bli akut.

Något som jag däremot arbetar aktivt med är att jag lätt får dåligt samvete. Jag bestämmer själv över mitt liv och det är inte rätt att jag skall gå och må dåligt för att jag inte orkar med allt som förväntas av mig.

Jag är en riktig slarver. Jag har svårt för att ställa tillbaka saker där de skall vara och bygger ofta små torn lite här och var. Detta är synd då¨jag blir stressad av stökiga lägenheter, men hur mycket jag än försöker ändra på mig faller jag alltid tillbaka i samma mönster.

Något som inte jag ser som en last, men som kan bli lite jobbigt då jag har vänner på andra sidan Sverige, är att jag avskyr att prata i telefon. Det är så tråkigt och jag blir extremt rastlös.

Andra dåliga vanor är att jag alltid river sönder sårskorpor, att jag glömmer av att boka tvättid, att jag är en slav unde rmin kalender och att jag tror att döda ting hör, och förstår mig, när jag skäller på dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0