Balkongdrömmar!

Jag är fast övertygad om att livet blir så mycket lättare med en balkong.
Då hade jag inte suttit här med ett tungt huvud, utan jag hade suttit på min stora fina balkong,
sprudlande glad med ett glas saft framför mig.
Helt övertygad.

Det har dessutom börjat rycka i mina fingrar - jag vill ha överfylldra färgglada blomlådor,
stora krukor med påskliljor och örter och en blommig duk (jag har dukcravings, något är allvarligt fel!) på ett stort bord med udda stolar.

Jag vill kunna ställa ut Ronja på balkongen så att hon kan kvittra lite med sina vänner (medan jag stänger dörren) och jag vill ha trasmattor på golvet.

Jag tänker att balkongen skall vara lika stor som ett vanligt rum och dessutom inglasad. Kvibergshusen har exakt en sådan balkong som jag drömmer om. Dit tänker jag flytta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0