Konsten att komunicera med sina anställda

Vi har bytt system på jobbet.
Man behöver ett personligt kort för att kunna använda kassan.
Den låser sig om man inte använder den på 1,5 minut.
Jag har inte fått något sånt.
Nu står det Peter på alla mina kvitton.

Ciggskåpet har inte gått att låsa under hela tiden jag har jobbat där.
När jag drog ner jalusin började det låta och blinka hysteriskt.
Iaktagelse 1: Okej, vi har nytt, fungerande, ciggskåp.
Iaktagelse 2: Var fan är nyckelshelvetet?!
Iaktagese 3: Man har 30 sekunder på sig att låsa innan färgpatronerna exploderar, VAR FAN ÄR NYCKELN?!

När jag skulle stänga stod jag i en halvtimma och försöker låsa ett utav alla lås.
Lyckas sätta igång larmet,
jag och securitastanten sliter vårt hår.
00.33 ringer jag min chef.
P (chefens fru): V sover, är det något viktigt?
T (irriterat: Mjo. Annars hade jag inte ringt halv ett på natten.
(Mummel i bakgrunden medan frun väcker chefen)
T: Jag kan inte låsa blablabla-låset
V: Jag vet, det har inte funkat på en vecka.

Jag har inte fått min lön än.

Irriterad? Vem då?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0