Förrädare

Min burk med ekologisk lingonsylt tog slut i morse
och för någon vecka sedan fick jag en lingonsyltkorv av min pappa
(lång historia som mest går ut på att de hade hundra lingonssyltskorvar hemma och ville hjälpa en fattig student).

Jag äger inga tomma glasburkar.
Så nu är halva korven nedtryckt i en liten burk som säger att den är ekologisk
och andra halvan ligger i frysen.
Och på något sätt känner jag mig som en förrädare
som skyltar med att jag har ekologisk sylt när jag inte har det.

Lite som att sy på Levi's-märket på ett par Ullaredjeans,
inte helt okej.
Fast jag kan behöva komma ifrån min PK-stämpel en stund.

(Och pappa, detta är ingen pik till dig utan mer ett konstaterande att jag är fjantig.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0