Beslutsångest

Samhällskunskap

+ går att variera i all oändlighet

+ alltid något nytt och aktuellt
+ öppnar för debatt och egna tankar
- den längsta kombinationen man kan läsa, vilket innebär att jag har mer än fem år kvar
- kan inte tillgodoräkna mig någon kurs = studielån på sex år

Spanska

+ har redan läst en kurs som jag kan tillgodoräkna mig = lite drygt fyra år kvar (sammanlagda lån för fem år)

+ lättare att läsa utomlands

+ stor brist av spansklärare

- jag kommer bli galen av att rabbla ändelser på extrem basnivå hela livet
- stora grupper och ingen chans att lära känna eleverna
- ingen chans till personlig utveckling, kommer inte ens få prata spanska med eleverna


För övrigt kan jag kanske läsa in spanskan på kvällstid,
behöver sammanlagt 30 hp till för att få undervisa i spanska på högstadiet.


Kommentarer
Postat av: Staffan

Stora grupper-problemet får du i vilka fall som helst. Och det ÄR basdelar även i samhällskunskap, dock förändliga sådana.

2009-11-24 @ 15:59:12
URL: http://staffanjohansson.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0