Vad jag önskar mig? En dramat och en bil

Vad fint. Jag skulle som bekant åka och handla.
Jag bestämde mig för Ica istället för Willys,
lite variation och så kunde jag passa på att köpa en nagellack samtidigt.

Allt gick som det skulle tills vagnen var på hållplatsen innan den jag skulle gå av
 "Nästa hållplats är tillfälligt indragen på grund av spårarbete" hördes det i högtalarna.
 Det var bara att hoppa av och gå,
jag kunde inte gärna vända och åka någon annan stans när jag redan var i Mölndal.

Inne på Ica blev vagnen snabbt full,
jag tog för få påsar och insåg att det skulle behövas en kombi modell större för att få hem allt som jag hade köpt. Underbart.

Det var bara att börja vandra, hela vägen tillbaka till den fungerande hållplatsen.
Jag misade precis vagnen, självklart.
När vagnen väl kom blev jag informerad om att det var förseningar, i vanlig ordning.
Jag fick vänta på min buss i ungefär hundra år
och kände hur mina stackars armar blev längre och längre.

Till slut hoppade jag av hemma och började färden mot min trappuppgång.
Jag orkade inte bära upp allt på en gång (jag hatar, hatar, hatar mina trappor)
och fick alltså springa flera gånger.
Sen när jag skulle packa upp slängde jag upp en av kassarna på en stol
och efter en stund såg jag att det var en blåaktig gegga som täckte hela bottnen.
Mina frysta blåbär. Som hade börjat tina.
Tygpåsen var tydligen inte särskilt tålig för blåbärssaft,
vilket ledde till att min fina tygförsedda barstol hade fått en stor blåbärsfläck.
Vilken färg tyget var?
Vit.

Blir väl bara till att åka till Ikea och köpa ett nytt överdrag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0