Sen en tid tillbaka

Kallt te, sjuhundratolv post-it lappar,
en budget som mest får mig att häpna
(moget att denna månad ha utgifter som är på tretusen mer än förra månadens lön,
och ändå inse att jag kommer att klara mig mer än perfekt),
lista över rester som finns i frysen,
en krona i plånboken,
ett H&M-paket som ligger och väntar på mig,
kurslitteratur för över ettusenfemhundra
och jag älskar Statoil som skickar pengar till mig när jag som mest behöver det.

En konstig introduktion till en konstig kurs idag
(Jag vet! Vi slår ihop två kurser med helt olika nivåkrav till en!)
ett omlån av en bok och en kort promenad genom stan
och sen hem till mig med en av de bästa.
Vad det än blir, antagligen Stockholm för dig och kanske Malmö för mig,
så kommer jag att sakna våra sporadiska gratisfikor,
men misstänker att de långa samtalen kommer att bli längre
och smsen fler.

Snart skall jag skutta ner till Axeltorget och hämta ut ett paket
och sen skutta vidare till Statoil och byta min check mot en hundralapp.

En bra dag helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0