Idétorka

Att vara sjuk får min gamla vanliga rastlöshet att vakna till liv,
med ny tredubbel styrka.
Vad ska jag göra när jag får ont i huvudet av att hålla uppe ögonen,
hostar upp hela magsäcken om jag tar ett halvt steg,
fryser om jag är utanför täcket,
svettas om jag är innanför,
inte kan äta utan att riva upp halsen
och knappt kan tänka utan att drabbas av alla ovanstående mysigheter?

Igår knappade jag hem alldeles för mycket saker från H&M
och skickade i väg en "gratis" framkallning
(hundra kort är gratis, jag lyckas ALDRIG välja ut exakt antal)
fortsätter jag så här kommer jag ha gjort slut på januarilönen långt innan jag har fått den.
Av decemberlönen återstår 192 kronor,
så den är ju inte mycket kvar att göra slut på.

Jag orkar varken läsa eller se mer på tv.
Jag behöver nya idéer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0