Ny tidsräkning

Jag har funderat över det där med tiden.
Och kommit fram till en genial slutsats.

Det finns en hemlig databas någonstans som registrerar alla timmar, minuter och sekunder
som varje person har till godo (eller ligger efter med för den delen).

Säg att person A och B har stämt träff i Brunnsparken.
A kommer tio minuter för tidigt och B tre minuter för sent.
Detta betyder att nästa gång de ska träffas kan A komma tretton minuter sent,
utan att det gör något.
För att jämna ut lite.
Detta är ett känt faktum som de flesta av oss praktiserar.

Nu drar vi det ett steg längre.
Jag har kommit fram till att det helt enkelt måste vara så att dessa "till-godo-minuter"
inte bara gäller mellan personerna i fråga, utan man kan applicera det på allt.
De minuter som man kom för tidigt sparas helt enkelt i en databas
och sen kan man använda dem lite när som.

Okej. Igår kom läkaren tio minuter för sent,
så då kan jag med gott samvete trilla in fem minuter efter utsatt tid hos optikern idag.
Då har jag fem minuter kvar tills jag måste börja komma i tid igen,
men om jag är på jobbet en kvart tidigare så har jag helt plötsligt tjugo minuter i min "tidsmapp".

Det måste helt enkelt vara så.
Hur förklarar man annars alla timmar som bara försvinner ut i luften när man flyger t.ex.?
Jag vet att det, enligt fysikens alla lagar, skall gå jämt upp när man sedan flyger tillbaka.
Men newsflash: Det gör det inte!
Det är alltid någon timma som fattas på något vänster,
spårlöst försvunnen.

När sånt händer är det någon ansvarig som har gått igenom personen i frågas tidsfiler
och insett att det under en längre tid har varit ett underskott på en timma.
Då tar hon helt sonika av personens liv när det passar bra.
Under en flygning t.ex.
För vem i hela världen har koll på klockan i luften?
Vilken tid skall man gå efter liksom?
Den svenska? Den som är på resmålet dit man skall? Den som gäller i landet man i stunden flyger över?
Det är upplagt för förvirring och då passar personalen på att sno tillbaka en timma så att det blir rätt i alla mappar.

Jag sa ju att min slutsats var genial.


Kommentarer
Postat av: Lenis

Jag är rädd. Mycket rädd.

2009-02-13 @ 15:07:17
Postat av: Therese

Lena: Nu ska vi inte vara rädda! Det är ju helt självklart. Har du någon bättre förklaring kanske?

2009-02-14 @ 01:17:25
URL: http://tussilagos.blogg.se/
Postat av: andrea

du är genialisk, har alltid funderat över hur det fungerar det där, jag tror även att de passar på att ta tid på exempelvis bussar, alla vet ju att man sätter sig i bilen/på bussen, what ever, och sluter ögonen, så vips när man öppnar dem är man framme. och ibland kan samma resa ta flera timmar...

2009-02-14 @ 13:49:17
URL: http://bubbelspray

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0