Men berätta ingenting, ingenting, om England

För lite drygt en timma sedan tänkte jag att
nu, NU, skall jag göra mig en smoothie och sätta mig och läsa Malinche
i en timma innan jag behöver gör mig i ordning för att Sofia ska komma hit.
Jag hade boken i handen och gick ut i köket, öppnade skåpet och wooooosch
alla glas var som bortblåsta.
Inga glas i diskstället och inte så många i diskhon att det motsvarar hålet i skåpet.

En kvart senare har jag lokaliserat tolv glas och fyra muggar på olika ställen i lägenheten.
Jag dumpar dem i diskhon och tänker att jag fortfarande hinner läsa i fyrtiofem minuter.
Då slår det mig, pappa kommer hit imorgon.
Imorgon klockan halv åtta och innan dess måste jag diska och plocka i ordning.
I kväll skall jag äta tacos i Kungälv hos bästis,
så jag var ju bara tvungen att sätta igång direkt.

När lägenheten så gott som sken (allt är relativt) tittade jag in i Ronjas bur.
Mycket riktigt. Den behövde städas.

För en timma sedan skulle jag börja plugga.

Sedan dess har jag diskat, blötlagt träningskläder, gjort rent för Ronja,
rensat bland mina strumpbyxor, ätit en muffins och två bananer,
valt kläder till ikväll, ringt mamma, skrivit ett (snart två) blogginlägg,
läst sju bloggar, glömt var jag la boken jag skulle läsa,
insett att jag sitter i mjukiskläder och att Fia snart kommer hit.

Jag är aldrig så effektiv som när jag verkligen behöver plugga.

(Imorgon skall jag till Universeum med bror,
i helgen skall jag jobba på måndag kommer systerson Oliver hit
för att sova över här tills på tisdag då vi skal låka och bada i Lerum.
Jag hinner nog plugga mellan där.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0