2009-02-23

Klockan ringde när jag redan hade legat och skruvat på mig i någon timme,
en huvudvärk skapad av för lite sömn
(ironiskt nog, eftersom sömnen vägrade innfinna sig).

En tablett (jag använder fortfarande på den spanska varianten)
en timmes sömn med öppna ögon och allt kändes lite bättre.

Linserna i, utan några större problem
och jag ignorerar sjukvårdens lama försök till system.
Visst fungerar det bra med vårdgarantin,
bara vi ser till att tillräckligt många inte kommer fram när det ringer så är det lugna bifar.

Efter att ha slagits med grammatik i tre timmar
är det nu dags för en promenad ner till torget.
En jacka ska hämtas, lite vin skall köpas
(för det ankas födelsedagsfest till helgen)
och kanske, kanske, hittar jag några fina album.
Vissa laster är värre än andra
och jag tänker fortätta att hävda att mina är obetydliga i jämförelse med andras.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0