Charmen med LAU170

Som blivande lärare är det viktigt att kunna vara flexibel
och variera sin undervisning.
Det är viktigt att inse att alla lär sig på olika sätt.
Vissa lär sig bättre när de agerar,
medan andra lär sig allra bäst när de sjunger eller ritar.
När jag, instängd i ett grupprum på pedagogen,
försöker gestalta konflikten mellan Gallileo Gallilei och kyrkans män förlaggd till nutid
(jag som homosexuell högstadiekille i bråk med det coola gänget)
försöker jag tänka på att det är det mina seminarieledare vill belysa.
Ja, istället för att fokusera på att jag känner mig barnslig
och för att tvivla på hur korrekt det är att skriva pjäser på universitetet så försöker fokuserar jag på det.
Att alla elever lär sig olika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0