Vy från ett luftslott

En jämn siffra, men jag vet inte om jag är lyckligare för det.
En taxi delat på en till en okänd adress,
utsikt över stan och en lillasyster som är äldre än min storasyster.

Dåliga undanflykter och snöra på stilettklackarna för en ny resa genom stan,
till en annan adress.
Att veta att människor vet precis hur de skall göra för att beröra mig,
både på gott och ont,
och jag väntade nästan på att behöva svälja en klump av gråt
men allt jag kunde tänka på var att det handlar om stil och om egna val.

I samma klackar som jag lämnade lägenheten snubblade jag in tolv timmar senare
och mängden toma flaskor och underbara minnen av skratt skvallrar om att det trots allt var en bra kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0