Oviss framtid

Hopp.
Ska jag bli specialpedagog skall jag tydligen först utbilda mig till lärare,
sen arbeta som lärare i tre år och sen läsa specialpedagogprogrammet i 1,5 år.
Det ger en samanlagd tid på minst nio år.
Från det jag börjar plugga till lärare, vilket inte är än på ett tag.

På den tiden hinner jag bli hjärtläkare om jag så vill.

Altlså, specialpedagog stryks tillfälligt från listan.
Vi får väl se hur jag känner om tio år.

Jag vet att jag vill bli lärare.
Nu återstår det bara att välja två ämnen och en åldersgrupp.
Lätt som en plätt.

Tänkbara ämnen:
- svenska
- svenska som andraspråk
- matte
- spanska
- franska

Jag tror jag väntar ett tag innan jag börjar plugga på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0