Jobbigt

Jag och min chef sa från början att jag skulle jobba varannan helg plus ett antal pass i veckan,
nu fem veckor senare börjar jag inse att alla chefer på Statoil är lika disträa.
(Eller kan det kanske vara ett grundläggande krav, i allmänhet, för att överhuvudtaget kunna bli chef?)
Fem veckor, med tillhörande helger, och jag har varit ledig noll utav dem.
Dessutom vet jag med säkerhet att jag jobbar både i helgen och nästa helg.
Visst, dubbelt betalt väger upp en del (en hel del om jag skall vara ärlig)
men ibland vill man vara ledig när alla andra är det...

Förutom detta lilla iritationsmoment har jag, och alla andra på stationen, nu i tre veckor blivit lovade ett fast schema.
Senast i förrgår fick jag höra att han just i den stunden skulle sätta sig ner med det,
men tror ni det är klart än?
Nej.

Jag har en av världens bästa chefer, det är inte det.
Han är sympatisk, har humor och är lätt att prata med.
Utöver detta vet jag att han har haft hysteriskt mycket att göra den senaste tiden
och att det inte går att pyssla ihop tiderna på annat sätt eftersom vi bara är tre helgarbetare...

Jaja. Jag får väl helt enkelt stå ut en stund och vänta på bättre tider.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0